Wednesday, October 22, 2008

Kejadian intern 1

Semekom seme..

Yeah yeah..bak kate bandi..
Akhirnye ade jugak peluang aku nak cakap kat korg sume pasal camane aku intern..
Wah wah..teruja nye saye..

Tapi sebelum aku cite pape korang rasa bahaya tak kalo aku letak name kampeni yang aku intern ni???
Aku bukan nye ape..
Tanak la jadi macam raja petra..
Kang tak pasal2 lak kene ISA..

Erm..jap, otak aku tengah buat kire2...

...

aku da pikir da..
aku nak letak name samaran je la kampeni aku ni..

so,name samaran yang paling baik punye …

KOLJATE-FUCKMOLIVE

Yeah yeah!!!

Ok,sekarang aku nak stat cite nih..
Semangat nih nak cite..yeah yeah!!

Mase aku datang awal2 intern dulu aku rasa best jugak intern kat sini..
Orang orang nye pon nampak baik baik belaka...
Ok la mase awal2 intern dulu..nice la jgk..
Buat keje2 kacang je..
Tapi kacang kalo tercekik boleh mati kot..
Mase awal2 lagi aku dah di beri amaran yang berbau agak keras dan kasar..
Pesanan ni aku dapat dari senior yang intern kat sini..

Pesanan die tu keras yang takde la keras mane pon..
Lebih kurang macam ni la..

“makan boleh sebarang makan,bos bukan sebarang bos”
bos makan orang beb!!!!
Garang tak hingat aku nye bos..

Tapi..
Aku tgk die ok je..
1st time borak ngn die ok je..
layan la jgk...

tapi jangan sangka air yang tenang takde bos aku..


Kejadian pertama!!

Camni..
Bos aku tu die da anta emel kat seme budak intern kat situ takleh surf tenet kalo takde kaitan dengan studi ye anak2..

Eh lupe nak cakap..
Bos aku tu bukan sv aku ye..
Ni bos kepada sv aku jgk..

Ok2..sambung cite..

Lepas dapat emel tu aku rilek je bukak tenet mcam sebelumnye..
Atas alasan yang munasabah kenapa aku bertindak sedemikain..
Alasan aku ade lah..
-bos aku rilek je kalo die nampak aku bukak tenet
-staff lain dalam opis tu takde plak bising nampak aku bukan tenet.

So aku dengan selamber badak surf je la tenet..
Walaupon aku takde la macam badak..kalo bos aku mungkin..

Sampai la satu hari yang agak malang bagi aku..
Mungkin bos aku kene tdo kat luar bilik kot malam td..zzz

Time tu aku tgh layan google earth..cari2 jalan kat opis aku..
Yeah yeah..jumpe pon kojate-fuckmolive ni..
Agak jelas la kalo tgk kat google earth tu..

Pastu bos aku nak kuar opis..
Aku rilek je la..
Kool je layan goole earth..

Tibe tibe..

Bos aku tu masuk balik opis..
Die datang kat aku..
Senyum je..
Aku pon membalas la senyuman die walaupon agak busuk skit..

Die tanya dengan nada yang agak lembut
“awak tgh buat ape ni???”

aku jawab la
“tgh tengok2 jalan kat opis kat google earth”

lepas tu die tny lagi dengan nada yang seram2 kuku
“awak dapat tak emel yang saye hantar dulu???”

aku slow jewab
“dapat”

pastu dengan nada yang mmg keras dan agak kasar die tengking dan marah aku..
aku pon tak igt sangat la ape yang die cakap..
tapi ade satu ayat yang aku paling igt..

“YOU DONT FUCK ME UP!!”

aku diam je la..tak kan nak cakap fuck u kot..

pastu last2 aku cakap...
”Im sorry”

die tanpa memandang aku pon terus meng reply..
‘sorry dont cure anything’

aku diam je la beb..

pastu aku terus je keje walaupon da mmg takde perasaan nak keje langsung..
lemau satu badan..

erm tu baru kejadian 1st aku..
nnt aku cite lagi kejadian yang seterusnye..
nnt gua sambung menghasilkan nukilan2 intern gua lagi..

ok..
chow..

1 comment:

nur ikmal said...

ak merangkap rakan seinten tiade di tmpat kejadian..

dilaporkn kejadian trsebut amatlah gempak smpai org kilang pon tau jijo kene marah..hoh0..asal masuk kilang je..line crew tnye pesal kene marah..feymes jijo skjp..

aku?pandai berlakon depan je...blkg ak ngutuk2 depa..x caye?tanye jijo..siap ade plan revenge lg~nak tau?..bia jijo pos entry die yg akan dtg..ngehehe